Vader en dochter Huigevoort genieten in Serres Rally

b_600_0_16777215_00_images_06-SERRES_2016_02_09_Leg5_SR16_02_09_Leg5_0328.JPG

Op de laatste dag van de Serres Rally zijn de paadjes te smal voor de SSV’s en quads. Voor Marcel en Lisa Huigevoort zit de rally in Griekenland er dus na zes dagen op. Zes dagen waarin vader en dochter ontzettend veel plezier hebben gehad met hun SSV: Marcel aan het stuur, Lisa met het roadbook. Het leverde hen een (voorlopige) 37ste plaats overall op.

Marcel Huigevoort reed de Dakar al op de motor en met de truck, zowel als navigator als (dit jaar) als coureur. “Dus Lisa zag mij steeds vertrekken en wilde nu ook wel eens mee, om te ervaren wat het is”, vertelt Huigevoort. “Ze is zich een poos geleden al gaan verdiepen in navigeren. Dit was een mooie rally voor een eerste keer. Het is supergoed gegaan. We hebben fijn gereden en er is niks stuk gegaan. Het enige wat we hebben gehad zijn een paar kapotte banden, maar dat was mijn eigen schuld. Sinds we ze wat harder hebben gezet, ging het als een zonnetje. Met een SSV is het wel belangrijk om de boel heel te houden, maar als je een beetje netjes rijdt, lukt dat wel.”

Ook Lisa kijkt met een goed gevoel terug op de week in de Griekse bergen. Ze had het prima naar haar zin als navigator van haar vader. “Het was natuurlijk even wennen, maar na een dag of twee ging het steeds beter. Ik heb veel geleerd. Ik begreep ook steeds beter wanneer ik even mijn mond moest houden en wat precies belangrijk is. Doordat het mij steeds gemakkelijker af ging, kon hij ook meer gas geven en ging de snelheid iedere dag een beetje omhoog.”

Wat vader en dochter Huigevoort betreft is het best voor herhaling vatbaar, maar wanneer en wat, daar moeten ze nog eens goed over nadenken. Vrijwel zeker is dat Marcel komend jaar de Dakar overslaat. “Maar zeg nooit nooit. De tijd zal het leren.”

Klik hier voor de uitslagen en resultaten van de Serres Rally

gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1