Rally Albania 2016 dag 3

b_600_0_16777215_00_images_15-RALLYALBANIA_2016_14_06_stage3_Stage3_08.jpg

Dinsdag is het eerste deel van de marathonetappe verreden. De weersomstandigheden worden steeds iets beter, maar zeker de laatste special was een lastige met veel diepe moddersporen door een bos. 

Vanuit Puka ging de rally verder richting Lin, waar de deelnemers het zonder assistentie moesten doen. Joris van Dyck: 'Ik heb niets meer bij me dan normaal, maar ik heb wel gereden om de motor heel te houden. De 1e special, van zo'n 110 kilometer, begon met veel stenen en los grind. Er zat een aantal mooie doorwadingen in. Op sommige plekken was de organisatie aanwezig om deelnemers te helpen waar nodig. Door de vele regen was het water soms best diep. De navigatie was niet al te moeilijk.' 

Na een lange verbinding van 150 kilometer, waarvan de laatste 50 onverhard, ging de etappe verder met een special van 37 km, gevolgd door een laatste stuk verbinding van 23 km naar het bivak. 'De 2e special ging door een bos, met veel diepe moddersporen. Het werd nog eens extra glad door de natte bladeren. Ik verwacht dat er een aantal nog laat gaat binnenkomen. '

Van Dyck deed het prima met een 7e tijd, hij is nu 9e algemeen. Beste Nederlander is Jonathan Velema, die de 20e tijd reed en nu 15e algemeen is. Winst in de special was voor Thorsten Kayser (DE), die 3e algemeen is achter Andrea Cosentino en Romano Caviglia, beiden uit Italië. Zuiderbuur Matthieu Delmotte was 44e, en is nu 23e algemeen. Erik van Koulil reed een 62e tijd en is 59e algemeen. Ward Platzbeecker werd 72e, en is 67e algemeen. Gert van den Hoek zat net buiten de top 100 vandaag. 

Uitslag Motoren Stage 3
Overall klassement motoren na dag 3

In de quad categorie gaat Twan de Rijke (Polaris Scrambler) aan de leiding. Bij de auto's werd Martin de Jong netjes 6e, op een kwartier gevolgd door Robert Breinl.

Uitslag dag 3 auto's
Overall klassement auto's na dag 3

gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1