Tim Coronel in Libya Rally 2015 met startnummer 406

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_16_Antofagasta_Dakar2014_1501_264.jpg

Een opvallende naam prijkt op de startlijst met de racenummers die de organisatie van de Libya Rally heeft prijs gegeven: Tim Coronel. Nadat hij al op de tweede dag uitviel in de Dakar Rally afgelopen januari analyseerde en verbeterde Coronel zijn buggy. Die verbeteringen wil hij in de Libya Rally, die 16 april start, aan een grondige test onderwerpen.

“We dachten dat we het voor elkaar hadden, maar dat bleek in de praktijk toch niet zo te zijn. We hebben de ophanging, de dynamo en de assen in de bak veranderd en de Libya Rally komt op het goede moment om dat nu eens een keer echt goed in de praktijk en in competitie te testen,” verklaart Coronel zijn deelname. “Daarnaast wil ik ook wel weer eens gewoon ongedwongen één zijn met alles – met mijn buggy en met de woestijn – en genieten van het rijden, zonder de druk van de Dakar. Ik kijk er naar uit om mijn kindje de sporen te geven.”

Coronel start met nummer 406 in een veld van zes buggy’s. Aan met name Jean-Antoine Sabatier zal Coronel een stevige kluif hebben in zijn klasse. De Fransman bewees de afgelopen jaren al met de snelste auto’s in de Libya Rally mee te kunnen.

Coronel is zeker niet de enige Dakarist in de Libya Rally. Bij de trucks doen onder anderen Martin van den Brink, Aart Schoones, Jack Brouwers, Gert Huzink, Steve Ingels, Paul Verheyden en Noël Essers mee. Bij de auto’s staan onder anderen Pascal Feryn, Maik Willems, Henk Theunissen en Egbert Wingens aan de start. Kim de Rycker verdedigt zijn titel bij de motoren in een veld waarvan ook Gerard List en Mirjam Pol deel uitmaken. Peter Merceij doet deze editie mee met een Can-Am mee in het ssv-klassement.

Startlijst motoren/quads

Startlijst auto’s

Startlijst buggy’s

Startlijst ssv’s

Startlijst trucks