Libya Rally 2014: Met plezier de auto gesloopt

b_600_0_16777215_00_images_05-LIBYA-RALLY_2014_20_04_LR2014_20_04_0729.jpg

Peter Erren en Jan-Paul van der Poel hebben genoten in de derde etappe van de Libya Rally. Ze hebben alleen wel de Jeep een klein beetje gesloopt. “Ik ben bang dat er hier en daar wat gelast moet worden”, grinnikte Erren na de finish in Zagora.

De duinen die gisteren het slot van de tweede etappe vormden, waren vandaag het begin van de derde etappe. Maar ’s ochtends en met de richting mee waren ze een stuk gemakkelijker dan de dag ervoor ’s middags.

“Ik ben nog nooit zo goed door de duinen gereden als vandaag”, glunderde Erren. “Vanwege de problemen van gisteren (kapot stuurhuis in de duinen, red) startten we pas laat en ver naar achter, maar al in de duinen hebben we zeker tien auto’s ingehaald. We hebben de grootste pret gehad en bij de controle aan het eind van de duinen zaten we te juichen in de auto.”

Het vervolg van de etappe ging over hardere paden, door rivierbeddingen en langs een enorme hoeveelheid grote gaten. “We zijn van het ene gat in het andere gehotseknotst en daarmee hebben we de auto een beetje gesloopt. Niets ernstigs, maar het is wel te zien dat we niet als mietjes hebben gereden. We hebben vandaag drie foutjes gemaakt: Jan-Paul een navigatiefoutje, ik eentje waardoor we vast kwamen te zitten en een kwartiertje moesten graven en een keer zijn we op de bumper geland na een duin. Onderweg hebben we zat teams gezien die aanzienlijk grotere problemen hadden.”

Bij de start van de special stond Erren negende in het algemeen klassement. Hij verwacht vandaag twee tot vier plaatsen te zijn opgeschoven.