Desafio Inca laatste kans op startbewijs Dakar

Desafio Inca 2015 laatste kans op startbewijs Dakar

De Peruaanse rallywereld verzamelt zich op 9 juli voor de presentatie van de derde editie van de Desafio Inca. De wedstrijd is de laatste van een reeks van drie wedstrijden in de Dakar Series.

Zuid-Amerikaanse rijders kunnen in de Desafio Inca nog een startplaats voor de Dakar Rally verdienen die begin januari in de Peruaanse hoofdstad begint. Vorig jaar won de Chileen Guldman een startbewijs voor de Dakar Rally waar hij uiteindelijk zestigste algemeen werd.

De rally staat inmiddels te boek als een belangrijke voorbereiding op de Dakar met de kenmerkende duinen van Peru. Een van de coureurs die in januari ook start in Peru is Juan-Carlos Salvatierra. De Boliviaanse rijder maakte de afgelopen jaren furore in de zwaarste rally ter wereld en heeft de Desafio Inca gekozen om zich voor te bereiden op 2016.

“In januari begint de Dakar in Peru met een aantal zware etappes, ik kan me herinneren dat de duinen erg bijzonder zijn”, aldus ‘Chavo’. “Er is geen betere manier om mezelf voor te bereiden op dat wat komen gaat. Het past ook nog eens heel goed in mijn schema.” Salvatierra reed al wat indrukwekkende resultaten dit jaar, zo werd hij zevende in de Abu Dhabi Desert Challenge. Daarna haalde hij ook nog een tweede plaats in de Pharaons Rally in Egypte.

Tijdens de presentatie op 9 juli zal veel duidelijk worden over de route die deelnemers van 10 tot 13 september voor de wielen krijgen.