Joan Pedrero Garcia met Yamaha naar Dakar

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2015_vooraf_Dakar-Joan.jpg

Juan Pedrero Garcia (links op de foto) gaat met Yamaha naar de Dakar Rally. Het contract met zijn voormalige werkgever Sherco was afgelopen en besloot daarom voor een nieuw avontuur te gaan. Dat vond hij bij het team van Yamaha, vertelde hij tegen El Proyecto Magazine.

"Een persoonlijke keuze," zo noemt Pedrero Garcia de overstap naar Yamaha. Eigenlijk kwam het nog per toeval ook. "Ik belde Yamaha of ik een motor mocht proberen en zodoende ben ik in contact gekomen. Mijn contract met Sherco liep af en toen heb ik besloten te vertrekken." Yamaha is als een warm nest, vindt de Spanjaard. "Het is een zeer ervaren team met een goede sfeer en een goede fiets. Ik kan genieten van dit team en de fiets maakt op mij een betrouwbare indruk met een groot potentieel." 

Pedrero werd al twee keer vijfde in het eindklassement en won afgelopen Dakar nog de vierde etappe met de Sherco. Die overwinning is voor hem nog steeds van grote waarde: "Ik dacht terug aan al mijn trainingsuren, mijn familie die me steunt en het harde werken."

Marc Guash maakt ook onderdeel uit van het Yamaha team: "Hij is een goede vriend en een hele goede coureur. Hij en het team zijn zeer ervaren en hebben me al goed geholpen." Eerder werd al bekend dat ook de Italiaan Allessandro Botturi met Yamaha naar Dakar gaat. Olivier Pain en Michael Metge zijn de aanvoerders voor Yamaha, het merk waar ook Frans Verhoeven en Robert van Pelt mee verschijnen in Dakar. 

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2015_vooraf_yamaha.jpg

Foto: Yamaha Motor Europe & Sherco

De plaats van Pedrero bij Sherco wordt ingenomen door Fransman Fabian Planet. 

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2015_vooraf_Sherco_FabianPlanet.jpg