Humphrey Senn van Basel op trainingskamp in plaats van naar Valkenswaard

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_06-SanRafael_Dakar2014_0601_258.jpg

Humphrey Senn van Basel is een van de weinige afwezigen bij de Dakar PreProloog aanstaande zondag in Valkenswaard. De Haagse motorrijder vertrekt zaterdag op trainingskamp in Abu Dhabi, om optimaal voorbereid aan de start van de Dakar Rally 2015 te staan.

“Ik ben in de afgelopen Dakar Rally al vroeg uitgevallen,” vertelt Senn van Basel. “Ik heb nog niets bewezen en vind daarom dat ik niet thuis hoor op een feestje als de PreProloog. Ik heb daarom gekozen voor een pittig trainingskamp in de duinen en de bergen in Abu Dhabi. In ruim twee weken tijd rijd ik daar een complete Dakar, met ritten van minimaal 500 kilometer per dag. Ik zweer je: dat wordt afzien.”

Deze dagen voorafgaand aan zijn trainingskamp is Senn van Basel druk met het inpakken van zijn spullen voor de Dakar Rally. Die moeten op 20 november worden ingeleverd in de Franse havenstad Le Havre, waarvandaan de boot naar Buenos Aires vertrekt. Daar is op 4 januari de start van de Dakar Rally 2015.

“Dat ik afgelopen jaar ben uitgevallen, was een zware tegenvaller,” zegt de ex-kickbokser. “Ik heb er daarom alles aan gedaan om dat de komende Dakar te voorkomen. Nadat ik hersteld was van mijn schouder- en knieblessures, heb ik een pittig trainingsprogramma gevolgd, in Nederland en in de Dominicaanse Republiek. Ik heb alleen de Baja300 en de Sardinië Rally als wedstrijden gereden, omdat ik na de geboorte van onze dochter tijd met mijn gezin wilde doorbrengen, maar ik heb wel veel kilometers gemaakt op de motor. Het trainingskamp in Abu Dhabi is daar het sluitstuk van, met veel kilometers onder Dakarwaardige omstandigheden.”

In de Dakar Gids 2015, die nu in de winkels ligt, is het verhaal van het uitvallen van Humphrey Senn van Basel te lezen.