HRC presenteert line-up voor Dakar

b_600_0_16777215_00_images_12-NIEUWS_HRC_teamhrc_dak15_pres_1669.jpg
Op het circuit Motorland Aragon in Spanje presenteerde Team HRC woensdag haar line-up voor Dakar 2015. Opvallend is de toevoeging van twee namen: Jeremias Israel en Laia Sanz.

De opstelling van het Spaanse team zal bij de start in bestaan uit de drie vaste HRC rijders: Joan Barreda, Paolo Goncalves en Helder Rodriques maken deel uit van de basisopstelling waarbij Israel en Sanz ondersteuning geven.

Voor zowel Israel als Sanz is de stap naar het fabrieksteam van Honda eentje waar ze van droomden. “Ik had er niet van durven dromen om ooit voor dit team te rijden”, vertelt de Chileen. “De rijders waarbij ik nu in het team kom zijn de beste ter wereld en ook nog eens op de beste motor. Het lijkt alsof ik mee ga doen aan de Moto GP, maar dan in de woestijn.”

Team HRC zal met deze vijf rijders afreizen naar Marokko waar de Rally OiLybia du Maroc verreden wordt. Het doel is hier om de overwinning in het klassement voor het WK Cross Country over de streep te trekken. Paolo Goncalves staat momenteel tweede in dit kampioenschap achter Marc Coma.

Uiteindelijk is ook deze wedstrijd slechts voorbereiding op de moeilijkste en uitdagende Dakar Rally die op 4 januari van start gaat in Buenos Aires. Na een aantal jaren denkt Team HRC in de Dakar nu echt mee te kunnen doen voor de overwinning, vertelt HRC manager Martino Bianchi: “Team HRC heeft een groot potentieel om de Dakar te winnen. We hebben in het verleden laten zien dat we rally’s kunnen winnen en daarmee kunnen we ook dé rally winnen. Het blijft natuurlijk een grote uitdaging, maar met ons team vol talenten gaan we naar Argentinië met de intentie om te winnen.”

De presentatie van Team HRC is

te zien.