Nasser Al-Attiyah met Toyota naar Dakar Rally

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_08_Chilechito_Dakar2014_0801_063.jpg
Nasser Al-Attiyah gaat Dakar 2015 proberen te winnen met Toyota. Dit maakte hij bekend tijdens een bijeenkomst in Qatar, waar hij werd geëerd voor zijn sportieve prestaties in de afgelopen jaren.

Al-Attiyah’s grootste reden om de overstap te maken is de zoektocht naar uitdaging “Ik heb gereden voor Mini, een team dat de Dakar gewonnen heeft. Toyota heeft dit nooit gedaan, ik wil de eerste zijn die de Dakar Rally wint voor Toyota”, zo verklaart Al-Attiyah tegen Gulf Times.

De stap van Nasser Al-Attiyah komt na de bekendmaking van Stéphane Peterhansel die de overstap maakte van X-raid naar Peugot. Al-Attiyah is al eerder benaderd voor een stoeltje bij Toyota maar zat destijds vast aan contracten bij andere merken.

In 2011 won Nasser Al-Attiyah Dakar voor Volkswagen waarna hij ook nog een tijdje reed voor het Amerikaanse team van Robbie Gordon. Op dit moment werk de Prins van Qatar de rally's in het WK Cross Country af met een X-raid Mini.

Het vertrouwen in de Toyota is groot aldus Al-Attiyah: "Het is het goede moment om over te stappen naar Toyota, ze hebben een sterke auto." De voorbereiding voor Dakar 2015 zal wat Nasser Al-Attiyah betreft snel beginnen: “Omdat het een nieuwe auto voor mij is, zal ik wel tijd nodig hebben om te wennen. Ik hoop zo snel mogelijk te beginnen met de voorbereiding.”