Hans Vogels weer fit voor Dakar Rally

b_600_0_16777215_00_images_03-OILIBYA-MAROC_2013_04-Stage-4_Oilibya2013_Leg4_0295.jpg
Drie sleutelbeenbreuken in het jaar voorafgaand aan je debuut in de Dakar Rally. Het was het lot van Hans Vogels dit jaar. Toch is hij inmiddels weer goed hersteld en klaar om af te reizen naar Argentinië.

Een maand geleden werd Vogels aan de derde breuk geopereerd na een val in de Kampioensrit in Hellendoorn. Het sleutelbeen werd nog meer verstevigd dan de keer ervoor en een intense revalidatie kon beginnen. 

Hans Vogels: "Sinds de Kampioensrit eind november ben ik in een diep dal gevallen. Voor de derde keer dit jaar brak ik mijn sleutelbeen en was ik diep teleurgesteld. Ik had dit jaar al twee keer terug moeten knokken van een sleutelbeenbreuk en dit werd dan nu de derde keer. En dat zo kort voor de Dakar, ik zag mijn jongensdroom al helemaal verdwijnen.
Na veel piekeren en denken heb ik me dan over alles 
heen gezet en ben ik keihard gaan knokken om terug te komen."

Vogels vervolgt: "Dank zei de doktoren Kemps, van Montfort en van Morel heb ik er weer veel vertrouwen in. En ik denk dat ik weer op de goede weg terug ben. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om van start te gaan in de zwaarste rally ter wereld.
En met het oog op finishen en alles heel houden hoop ik dat 2014 voor mij meer geluk brengt."