Jordi Viladoms naar KTM

b_600_0_16777215_00_images_06-SERRES_2013_Prologue_Serres2013_27_08_348.jpg
Spanjaard Jordi Viladoms zal komende Dakar teamgenoot worden van Marc Coma, Ruben Faria en Chaleco Lopez bij KTM. Viladoms had een contract met GasGas, dat vorige week de motor van Viladoms nog inleverde in Le Havre.
Door de recente ontwikkelingen keert Viladoms weer terug in het fabrieksteam van KTM.

Het overlijden van Kurt Caselli zorgde ervoor dat KTM op zoek moest naar een vervanger. Viladoms kwam al een aantal jaren uit voor KTM, en is een logische vervanger. Het afgelopen seizoen reed Viladoms voor GasGas, dat een nieuwe rallymotor bouwde. Zo reed hij het Spaans Endurokampioenschap, de rally van Sardinië en de Baja van Spanje. In augustus won hij de Serres Rally in Griekenland, en finishte als 4e in de Merzouga Rally in Marokko. GasGas komt met een groot team naar Dakar 2014 met o.a. Gerard Farres, Marc Guaresch.

''Dit jaar zijn we een groot project gestart met Gasgas. Helaas, door tragische omstandigheden moest KTM op zoek naar een oplossing en hebben ze mij gevraagd aan te sluiten bij het team. Voor mij is dit een grote kans. Ik haat het om het GasGas project te verlaten, want het was een keuze voor de lange termijn, en het begon al zijn vruchten af te werpen.  Ik waardeer het zeer dat GasGas me die kans bood, het was een goede ervaring met een aantal goede races. Het is een goed project en ik wens mijn teamgenoten en iedereen die betrokken is in het team het allerbeste’’ aldus Jordi Viladoms.

b_600_0_16777215_00_images_06-SERRES_2013_Day5_Serres2013_31_08_432.jpg b_600_0_16777215_00_images_06-SERRES_2013_Day5_Serres2013_31_08_685.jpg