Maxxis Dakar Team by Super B presenteert plannen Dakar 2014

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_MaxxisSuperBDakarTeam_5T0Q3433.jpg
In een drukbezocht Coronel Adventure klimparadijs in Huizen presenteerde het Maxxis Dakar Team Powered by Super B vandaag de nieuwe teamsamenstelling en de plannen voor Dakar 2014.

Tim Coronel, Kees Koolen, Jurgen van den Goorbergh, Sebastian Husseini, Mohammed Abu Issa en Robert van Pelt toonden de nieuwe voertuigen aan pers en genodigden en maakte hun doelstellingen bekend. Na de 100% finish van het team in 2013 ligt er voor de komende editie weer een grote uitdaging om dit mooie resultaat minimaal te evenaren.

Presentatie
Rond 13:00 uur opende Tim Coronel de presentatie en werden de teamleden voorgesteld aan de pers en het publiek samen met de teamleden werd er kort teruggeblikt op de prestatie van 2013 en werd de doelstelling voor 2014 duidelijk. Naast de reeds bekende namen werden er een tweetal nieuwe teamleden voorgesteld. Robert van Pelt en Mohamed Abuissa komen dit jaar het team versterken. Van Pelt reed in 2013 zijn eerste Dakar op de motor en was hiermee de jongste rijder ooit die de zwaarste rally ter Wereld wist te finishen en Abuissa zal in 2014 zijn Dakar debuut maken. Abu Issa is geen onbekende in de Rally Raid wereld en werd afgelopen jaar 2de in het WK Rally Raid met de quad.

Koolen en v/d Goorbergh debuteren met Ginaf truck
Kees Koolen heeft zijn quad ingeruild voor een heuse Ginaf truck en zal samen met Jurgen van den Goorbergh en Gijs van Uden een gooi doen naar een goed resultaat in het truckklassement. Koolen reed de Dakar eerder al op de motor, met een buggy en op een quad en heeft dit jaar gekozen voor een truck. Hiermee heeft Koolen alle disciplines in Dakar gereden wat een unieke prestatie genoemd mag worden. Koolen gaat goed voorbereid richting Dakar en reed onder andere de Silkway Rally en de Oilybia Rally in Marokko als test. In Marokko wisten Koolen, van den Goorbergh en Uden zelfs een etappe te winnen en werden ze 2de in het klassement. Voor van den Goorbergh was het navigeren op de truck even wennen, maar tijdens de Oilybia Rally kwam hij steeds meer in zijn ritme en samen met monteur Gijs van Uden zal hij Koolen door de lastige etappes van de Dakar Rally gaan loodsen.

Tim Coronel wil F16 op wielen de sporen geven
Tim Coronel gaat in 2014 aan zijn 7de Dakaravontuur beginnen en ook dit jaar zal hij weer met een Buggy de strijd met de elementen aan gaan. Na een lastig begin wist hij in 2013 voor de 6de maal de finish te bereiken, maar had het gevoel dat hij nog niet alles uit de snelle Super B Buggy had kunnen halen. De Buggy is op meerdere plaatsen verbeterd en Maxxis heeft speciaal voor de Dakar nieuwe banden ontwikkeld die tot in het extreme zijn getest. Met de nieuwe updates wil Coronel laten zien dat de Buggy zeker goed is voor een top 20 in het dagklassement bij de auto’s en uiteraard een gooi doen naar de titel in het soloklassement.

Husseini en Abu Issa een gouden koppel op de quad
Sebastian Husseini debuteerde in 2013 in Dakar en liet meteen een visitekaartje achter. De snelle man uit Dubai streed lang mee voor de overwinning in het klassement bij de quads, maar een technisch mankement zorgde er helaas voor dat hij kansloos werd voor de titel. Toch liet Husseini met een etappe overwinning zien dat er serieus rekening met hem gehouden moet worden en na een goede voorbereiding zal hij in 2014 met een verbeterde quad opnieuw een poging doen om hoge ogen te scoren in het klassement bij de quads. In 2014 krijgt Husseini er een snelle teamgenoot bij. Mohammed Abu Issa zal het team komen versterken en is zeker niet de minste. Abu Issa werd afgelopen seizoen 2de in het WK Rally Raid en zal in 2014 zijn Dakar debuut maken voor het Maxxis Dakar Team Powered by Super B. Samen met Husseini zal hij voor een verrassing kunnen gaan zorgen in het klassement en het team kan met recht zeggen dat zij over een gouden koppel beschikken in het quad klassement.

Robert van Pelt jongste telg in het team
De 20-jarige Robert van Pelt debuteerde in 2013 in de Dakar Rally en was met zijn (toen nog ) 19-jarige leeftijd de jongste Dakar deelnemer ooit. Van Pelt reed in het kistklassement wat inhoud dat je helemaal op jezelf aangewezen bent en geen service team hebt om voor je te sleutelen. De ‘kist’ met gereedschap en persoonlijke spullen wordt van bivak naar bivak gereden en verder ben je helemaal op jezelf aangewezen. Voor van Pelt was dit de ultieme manier om in de voetsporen van zijn vader te treden die al meerdere malen de rally heeft gereden op de motor. In 2014 rijdt van Pelt onder de vlag van het Maxxis Dakar Team Powered by Super B en zal gaan proberen zo hoog mogelijk te eindigen in zijn klasse, maar vooral om de zwaarste rally ter wereld voor de 2de maal uit te rijden.

Tim Coronel: ,,De Maxxis Super B Buggy is dit jaar weer mooier geworden, maar belangrijker is dat de problemen die we vorig jaar hadden nu opgelost zijn. We hebben veel getest en Maxxis heeft speciaal voor de Buggy een nieuw type band ontworpen en ik kan je vertellen deze zijn bulletproof! Ik ben trots dat we in deze tijden toch nog een aantal nieuwe partners mogen verwelkomen. Amando en Destil gaan komend jaar het avontuur met ons aan. Ik kijk er naar uit om tijdens de Pre Proloog het publiek weer te gaan vermaken en het schijnt nogal modderig te zijn dus jullie zijn gewaarschuwd. Ik zei in 2013 al dat ik nog niet klaar was met die F16 op wielen en ik denk dat we dit jaar echt voor een top 20 klassering kunnen gaan. Ik heb er zin in, laat Le Dakar maar komen!''

Kees Koolen: “Mijn doelstelling voor 2014 is zoals altijd de Dakar uitrijden en dit jaar gaan we met een truck. Ik vond het rijden met de quad vorig jaar eigenlijk wel het leukste wat ik tot nu toe gedaan heb, maar ik wil graag Dakar in alle categorieën gereden hebben vooral ook omdat niemand dit ooit eerder gedaan heeft. Ik denk dat we ook in 2014 weer een mooi team hebben en dat we in alle categorieën wel een kans maken op een mooi resultaat.”

gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1