Drukte voor de Preproloog

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_JBTrading_05_11_5T0Q3267.jpg
Nog even en dan wordt op het Eurocircuit weer de jaarlijkse Preproloog verreden. Ruim een week later, op 20 november, moeten alle voertuigen ingeleverd worden in Le Havre voor de verscheping naar Zuid-Amerika. Bij Mammoet Rallysport wordt deze dagen keihard gewerkt om alles op tijd klaar te krijgen.

Niet alleen bij Mammoet, maar bij heel veel teams wordt hard gewerkt om alles klaar te krijgen. Mammoet Rallysport kent een flinke uitbreiding dit jaar. Pascal de Baar kwam over van het Veka Team, en Jack Brouwers besloot onlangs definitief mee te doen aan de komende Dakar en sluit aan bij het team. De bouw van zijn truck was wel al gepland, het ging er alleen nog om of Brouwers 2014 of 2015 zou rijden.

Pascal de Baar zal fungeren als de snelle assistentie voor Martin van den Brink. Als van den Brink goed presteert, kan de Baar automatisch ook voor een goed resultaat rijden. De Baar brengt de nodige ervaring mee naar het team van Mammoet Rallysport.

,,Toen ik bij het team kwam, zag ik dingen waarvan ik dacht dat die beter konden. In een gesprek met Martin (van den Brink red.)  heb ik aangegeven wat ik dacht dat er veranderd moest worden. We zijn vroeg begonnen met bouwen en testen. Door een betere luchthuishouding hebben we meer vermogen en geen rook meer. Dat laatste is een belangrijk punt bij A.S.O.'' vertelt de Baar.
,,Een volgende stap is andere turbo's, dat staat gepland voor de Silk Way Rally van 2014. Mogelijk gaan we nog wel met een dieseltoevoeging rijden. VB-Air suspension heeft de luchtvering weer verbeterd. We hebben meer meetpunten en een verbeterde stabiliteit. De positie van de cabine is iets veranderd. De zitpositie van Martin is een stuk beter geworden. Tijdens de afgelopen Silk Way Rally hebben we een aantal dingen uitgeprobeerd op dat vlak, die veel duidelijk maakten. In Rusland konden we een hoger tempo rijden, waardoor er weer andere dingen stuk gingen, zoals de stabilisatiestang. Nu we meer vermogen hebben is het de vraag wat dat dan weer doet met de bak en de assen, de banden en de remmen. Dat weet je niet van tevoren. We hebben een leuke club zo, plezier hebben is toch de belangrijkste reden om dit te doen.'' 

gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1 gallery1
gallery1