Deelname Jack Brouwers Dakar 2014 bevestigd

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_JBTrading_IMG_3311.jpg
Het was nog even onzeker, maar Jack Brouwers heeft onlangs de knoop doorgehakt: hij zal samen met Jan van de Bor en Gerard Veenendaal met zijn Ginaf aan Dakar 2014 deelnemen. Het is de 3e keer dat Brouwers aan de race meedoet, na eerst twee keer mee geweest te zijn in de assistentie. Bij zijn debuut in 2009 scoorde hij een nette 19e plaats in het truckklassement.

Jack Brouwers, die samen met broer Jeroen JB Trading runt, moest er nog even over nadenken voor hij de knoop doorhakte. ,,We zijn erg druk met het bedrijf, wat op zich natuurlijk goed is. Ik ben dichter naar het bedrijf verhuisd om meer tijd over te houden, maar dat lukt nog steeds maar deels. Als ik weg ben, krijgt Jeroen mijn taken erbij en dat maakt het voor hem ook niet makkelijk. Maar dat ik graag Dakar wil rijden spreekt voor zich.''

''We sluiten aan bij Mammoet Rallysport met Martin van den Brink en Pascal de Baar. Dat zijn echt maten van ons, dus dat zit wel goed. In mijn 1e Dakar heb ik meteen de finish gehaald, met een 19e plaats. Het is lekker om dat op je naam te hebben staan, in dat opzicht hoeven we niks te bewijzen. In 2011 weten de meesten vast nog wel wat er met onze truck gebeurde. Die brandde toen volledig af. Bij Mammoet en hier in de werkplaats bij JB TRading wordt hard gewerkt aan de nieuwe truck. Dat plan was er sowieso. Was ik niet nu niet gegaan, dan toch zeker in 2015.''

Met Jan van de Bor als navigator en Gerard Veenendaal als monteur zit er straks een ervaren ploeg in de cabine, die weet wat het is om een truck naar de finish te brengen. Jan van de Bor gaat aan zijn 7e Dakar beginnen, Veenendaal aan zijn 10e. ,,Zowel Jan als Gerard werken aan de opbouw van de truck, dus die kent geen geheimen voor ons. Finishen is het doel, maar natuurlijk zal ik iedere dag even kijken wat we gedaan hebben. Waar het kan zullen we Martin en Pascal ondersteunen.''

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_JBTrading_jack_007.jpg
Na dag 4 in Dakar 2011 was er nog maar weinig over van de truck van JB Trading.....

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_JBTrading_10_01_stage09_013.jpg 
Jan van de Bor tijdens de Dakar 2012.

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_JBTrading__MG_0521c.jpg