XDakar ambitieus op weg naar Dakar 2014

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2014_vooraf_2013-03-06_Erik.jpgAnderhalve maand na de finish in Chili presenteert XDakar haar plannen voor het komende seizoen. XDakar staat in 2014 wederom aan de start van Le Dakar, met een auto en twee trucks.

Erik van Loon gaat wederom rijden met de HRX Ford. Frits van Eerd en Eimbert Timmermans klimmen weer in de truck. Peter van den Bosch slaat deze Dakar over om dit jaar wat extra tijd te kunnen reserveren voor zijn gezin.

“Ik heb vijf kinderen en die worden steeds ouder. Al lang speelt bij mij de gedachte om een mooie reis te maken met mijn hele gezin. Het is haast ondoenlijk dit te combineren met én Dakar én mijn bedrijf. Dus heb ik besloten om een jaartje over te slaan. Wel wordt mijn truck doorontwikkeld door het team en zal ik zoveel mogelijk bij de tests aanwezig zijn, zo ben ik uiteindelijk goed voorbereid voor 2015 en help ik XDakar met het neerzetten van een goede truck voor 2014,” vertelt Peter.

Erik van Loon wil met de auto een nieuwe gooi doen naar een topklassering en gaat als voorbereiding een internationaal programma rijden. “Ik begin op 4 april met de eerste voorbereidende rally in Abu Dhabi. Samen met Wouter Rosegaar start ik in de HRX Ford. Ik denk dat er zeer veel potentie in de auto zit en wil dat er graag uithalen komende Dakar, daarom rijd ik dit seizoen Abu Dhabi, de Baja van Spanje en OiLibya Rallye du Maroc in Marokko. Ik heb Wouter gepolst of hij bij mij in wilde stappen en gaat de uitdaging graag aan. Dan zien we na Abu Dhabi hoe we staan, zowel in de auto als op technisch vlak.”

Ook Frits van Eerd kijkt positief vooruit. “Afgelopen Dakar ging het erg goed, vijftiende algemeen. Daar ben ik erg tevreden over, voordat de rally was begonnen had ik aan Eimbert gevraagd of hij een nieuwe truck wilde bouwen voor 2014. Daar wordt momenteel hard aan gewerkt. Ik wil hogerop gaan aankomend jaar!”  XDakar’s technische spil, Eimbert Timmermans, staat weer aan de start: “Ja, ik ga wederom de snelle assistentie rijden. Maar eerst de truck van Frits goed opbouwen en deze goed ontwikkelen. Ik ben blij dat Peter hier gewoon een rol in blijft spelen, dat is goed voor de trucks en voor het team.”

Diverse trouwe sponsoren van XDakar hebben inmiddels alweer toegezegd het team te blijven ondersteunen