Regen teistert motorrijders

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_15-Stage-10_Dakar2013_Leg10_113.jpgHevige regen in de omgeving van Fiambala zorgde voor de nodige problemen bij de rijders en bij organisator A.S.O.. Op weg naar de start van de proef, tijdens de lange verbinding, kregen de motorrijders heel wat regenbuien over zich heen.

De veranderde condities hadden een groot effect op de 11e dag. De auto’s en trucks werden verrast door een waterstroom en de organisatie besloot de etappe te neutraliseren na de eerste controlepost.

Voor de trucks was het alweer de 2e keer dat een proef niet verreden werd, de motorrijders zijn de enigen die alles gereden hebben. Alex van Ginkel reed een 44e tijd, en is 55e algemeen. Alex van Ginkel: ''Om 06.10 uur reed ik aan vanuit het bivak. Het was een pittige verbinding met flink wat regenbuien onderweg, en ik kreeg het koud. Om 10.10 uur ging ik van start in de proef. Zand, knippen, gaten, rivierbeddingen vol met water en veel kamelengras. Ik reed één keer verkeerd, ik viel in een soort trechter in de duinen. Een andere motorrijder viel boven op me. Ik had een half uur nodig om daar weer uit te komen. Om 14.15 was ik in het bivak, ik ga mijn roadbook doen en dan lekker wat rust pakken.’’

Tijdens de rally wordt Alex van Ginkel naast monteur Rik Slijkhuis ook bijgestaan door Cor de Bruin en Kees van Hierden. Zij rijden iedere dag zo snel mogelijk naar het bivak, om er voor Alex te zijn als hij binnenkomt. Kees van Hierden: ‘’We zijn iedere dag blij als Alex weer binnenkomt. We zorgen voor een hapje en een drankje voor hem, en proberen zoveel mogelijk zorgen uit zijn handen te nemen. Alles loopt lekker, er zijn geen technische problemen. Uitrijden was en is onze verwachting.’’