Alex van Ginkel worstelt met motor

Dakar2013_Leg06_071.jpgMet een 83e tijd in de proef en een 65e plaats in het algemeen klassement maakt Alex van Ginkel een prima debuut tot nu toe in zijn eerste Dakar. Hij neemt geen risico’s en is zuinig op zichzelf en op zijn motor.

Toch is van Ginkel niet helemaal tevreden: ''Op de een of andere manier word ik geen vriendjes met de KTM 450 Rally. Ik kan er niet mee rijden zoals ik wil, niet gooien en smijten zoals ik gewend ben van mijn enduro motor. Dat was eigenlijk het grootste probleem van vandaag. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik word nu voorbij gereden door mensen die ik voor moet kunnen blijven en dat vind ik jammer. Aan de andere kant ligt de focus nog steeds gewoon op Santiago, dat gaat voor alles.’’

''De special was heel erg stoffig. Soms ging het hele stukken niet harder dan 40-50 kilometer per uur. Toen ik een keer stopte om afstand te houden reed een andere motorrijder tegen me aan, zo slecht was het zicht. Zelfs de duinen waren geregeld bedekt met een laag stof. Het vroege opstaan en de lange dagen doen me niet veel, ik doe niet anders voor mijn werk. Ik voel me nog steeds hartstikke goed.’’