Alex van Ginkel heeft niets te lijden

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_06-Stage-2_Dakar2013_Leg02_093.jpgAlex van Ginkel heeft in de 2e special deze Dakar rally van alles zien gebeuren onderweg. Reden genoeg om geen risico’s te nemen en op zeker te rijden. Ondanks dat reed hij een prima 91e tijd en is hij nu 97e algemeen.

Alex van Ginkel: "Ik heb echt van alles gezien vandaag. Al na 10 kilometer stond er een motor volledig in de fik. Bij kilometer 55 kwam ik Thomas de Bois tegen, die naast zijn motor lag. Ik heb hem overeind geholpen en ook zijn motor weer rechtgezet. Ik kon verder niet zo heel veel voor hem doen, en ben weer verder gegaan. Ik heb ook nog een tijdje samen met Alex Brusselers opgereden. Nadat hij stopte voor een klein probleempje heb ik hem niet meer gezien.  Ik heb meerdere malen onderweg bedacht dat ik toch echt niets wil meemaken. Ik heb me niet voor niets een jaar voorbereid. Ik maak geen sprongen, ik doe geen gekke dingen. Bij iedere situatie met drie uitroeptekens wegens gevaar liggen er weer een paar achter een duin, dat geloof je gewoon niet."

De route bestond vandaag vooral uit zand en duinen. Niet het meest favoriete terrein van Alex van Ginkel. Fysiek heeft van Ginkel niets te lijden, die topfit is. "Het is erg warm, maar doordat ik rustig aan doe zweet ik minder en drink ik minder. Bij binnenkomst voelde ik me hartstikke fit. Die trend wil ik graag vasthouden."

Dag 3 Pisco – Nasca / verbinding 4 km / special 243 km / verbinding 96 km
De 3e special begint weer dicht bij het bivak, dus het eerste deel van de special zal veel weg hebben van vandaag. De eerste 100 kilometer zullen zwaar zijn. Het bivak in Nasca ligt dichter tegen de Andes aan, als de zon ondergaat morgenavond zal het een stuk frisser zijn.