Thomas de Bois: ''Ik hoor er weer bij’’

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_05-Stage-1_Dakar2013_Leg01_033.jpg
Met een 90e tijd in de korte proloog is motorrijder Thomas de Bois zijn Dakar prima begonnen. Vol enthousiasme kwam hij over de streep:  ''Mooi man, super. Ik heb alleen maar zitten zingen op de motor. Ik hoor er weer bij! Vanmorgen van het podium af, een hoop mensen hoor. Het leek Argentinië wel. Ik ben blij dat we morgen het zand ingaan. Het voelt goed, ik moest even over een drempel heen, want ik heb nog nooit met deze motor in het zand gereden. Het leek wel of ik op de A2 zat, iedereen reed 100 en ik reed 140. Ik ging er zoveel voorbij, alleen kreeg ik nu geen bekeuring. Ik ben in ieder geval niet de laatste, dat is zeker.''
Na een massage ging Thomas de Bois lekker vroeg naar zijn tentje. Het is belangrijk om nu zoveel mogelijk rust te pakken, want de rally gaat vandaag pas echt beginnen en er komt nog een flink aantal hele lange dagen aan.

Voor de assistentiekaravaan begint deze Dakar betrekkelijk rustig. Op dag 2 is er geen verplaatsing, zodat de monteurs de kans hebben in hun ritme te komen.

Dag 2: Pisco – Pisco  / Liaison 85 km / Special 242 km
Op dag 2 rijden de deelnemers wederom een loop rondom Pisco. 100% zand geeft het routeboek aan en het belooft de eerste echte serieuze test van deze Dakar te gaan worden. Om 05.30 uur vertrekt de eerste motor uit het bivak voor een verbinding naar de start van de special van 85 kilometer. De special heeft een lengte van 242 kilometer.