Maxxis SuperB Team probleemloos door de keuring

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_Buggytimjurgen.jpgDe papieren zijn binnen, de bandjes om de polsen, Dakar 2013 kan beginnen. Het Maxxis Dakar Team Powered by Super B heeft de keuring goed doorstaan en is klaar om zaterdag 5 januari van start te gaan. Mede door de goede voorbereiding van het team was de keuring van de voertuigen een formaliteit. De Unimog van Kornelis Offringa en Rob van Pelt kwam fluitend door de keuring zodat ook de snelle assistentie een feit was.

De technische keuring van de voertuigen is vaak een tijdrovende en saaie bedoening. Het is wachten op de stempeltjes en handtekeningen van de officials van de A.S.O. Ook de papieren van de coureurs worden gecheckt en als alles in orde is krijgen ze het felbegeerde polsbandje. Daarna is het wachten totdat de voertuigen gekeurd zijn. Dankzij de goede voorbereidingen van de monteurs verliep de keuring voorspoedig en zonder problemen.

#354 Tim Coronel was blij na afloop van de keuring en kan niet wachten om van start te gaan. “Super! We zijn door de keuring. Nu kan Dakar 2013 eindelijk beginnen. Vrijdag nog wat laatste dingen checken en dan is het zaterdag Dakar time!”, aldus een enthousiaste Coronel.

#375 Jurgen van den Goorbergh kan niet wachten om van start te gaan komende zaterdag. “Iedereen kwam gemakkelijk door de keuring. Complimenten aan de monteurs. Het befaamde en begeerde bandje zit weer om mijn pols. Ik ben blij met de buggy en het team en ben er klaar voor.”

#257 Voor Kees Koolen zal Dakar 2013 een nieuw avontuur worden. Koolen start dit jaar met een quad en is er op gebrand om de finish te halen. Ook de quads kwamen zonder problemen door de keuring en zijn klaar om op 5 januari van start te gaan. “Prachtig dit allemaal, beide quads en buggy’s zonder problemen door de keuring. Van mij mag het allemaal beginnen. Ik heb er zin in!”
b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_Quadlima.jpg
#265 Sebastian Husseini voegde zich woensdag bij de groep en maakte voor het eerst kennis met het complete team. “Het voelt erg goed om deel uit te maken van zo’n professioneel en goed georganiseerd team. We hebben de laatste voorbereidingen gedaan aan de quads en nu de keuring een feit is komt de start dichterbij.” 

#541 Kornelis Offringa en Rob van Pelt zullen met de wendbare Unimog een belangrijke rol gaan spelen binnen het team. Mochten er onderweg onverhoopt problemen optreden dan is de snelle assistentie van groot belang.b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_truckoffringalima.jpgDe Unimog kwam ook dit jaar weer probleemloos door de keuring en de heren zijn klaar voor een nieuw avontuur. “De Unimog is er klaar voor. Alle reserve onderdelen zitten op hun plaats en de keuring ging erg snel. Wij, de snelle ANWB, zijn er klaar voor”, aldus Offringa na de keuring.