Alex van Ginkel soepel door keuring

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_021_Lima_Dakar2013_0301_382.jpg
Lima, 4 januari 2013
Alex van Ginkel is gisteren probleemloos door de keuring gekomen en kan nu rustig toeleven naar de start van zijn eerste Dakar. Van Ginkel arriveerde in Lima op 30 december en had zo een paar dagen de tijd om te acclimatiseren. 
Het Memotours team had ervoor gekozen de assistentietruck met alle materialen bij het hotel te laten staan, en geen gebruik te maken van het assistentiepark bij het keuringsterrein. Op die manier kon het team in alle rust de laatste puntjes op de i zetten.

Alex van Ginkel keek zijn ogen uit in Lima, waar de Dakarkoorts nu echt losgebarsten is. ''Ik had nooit gedacht dat het evenement zo groot zou zijn. Ik kijk mijn ogen uit. We hebben alles in de stad gedaan bij het hotel, dat was erg relaxed. De mensen van het hotel vonden het prachtig dat we daar stonden. De keuring ging vlot, het team zorgt goed voor me, ik krijg alle aandacht. Een jaar geleden zat ik voor de tv naar Dakar te kijken, nu sta ik er zelf. Zoveel mensen leven mee, dat is echt mooi. Ik ga rustig beginnen, die tip heb ik al van veel andere Dakarrijders op de motor gekregen en daar ga ik me aan houden.''

Van Ginkel ging op zijn bekende klompen door de keuring, waarna hij zijn motor in het Parc Fermé stalde. Nu kan hij nog even genieten van een dagje rust, en zicht echt gaan focussen op zijn eigen Dakar.

Zaterdagochtend gaan de deelnemers over het startpodium in Lima, waarna een verbindingsetappe volgt naar Pisco van 250 kilometer. Een special van 13 kilometer rondom Pisco is vooral voor de toppers belangrijk om een goede startpositie te krijgen voor de start van dag twee, die meteen al zwaar gaat worden met een 242 kilometer lange special met 100% zand.