Juiste afstelling geeft Sjaak Martens een gerust gevoel voor Dakar Rally

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_hotel2.jpg

Sjaak Martens heeft op woensdag een goede test met zijn KTM machine afgewerkt. Het terrein waarop Sjaak zijn Dakarmachine aan de tand kon voelen bestond uit duinzand maar ook uit harde paden waarop flink snelheid gemaakt kon worden en ook kon er wat getraind worden in de bergen. De afstelling van de motor is perfect waardoor Sjaak zijn machine vandaag met een gerust gevoel kan laten keuren.

Commentaar Sjaak Martens:’’Het testen van de motor is erg goed verlopen. Ik heb een goede afstelling in de motor staan en dit geeft me een rustig gevoel. Het enthousiasme van de mensen hier is gigantisch. Tijdens het testen reden Henk en ik ergens verkeerd. We zijn toen gedraaid en reden een stukje tegen het verkeer in. Wij reden zeg maar bij een afslag naar beneden terwijl de auto’s naar boven reden. Opdat moment kwam er ook een politieagent aan en in plaats van dat hij ons bekeuring gaf, stak hij uit enthousiasme voor de Dakar Rally zijn duim op. Ook is de hotelmanager erg enthousiast naar ons toe. We hebben gisteravond samen met hem gegeten en hij zorgt ervoor dat onze motoren in de nacht binnen kunnen staan en dat we op de parkeerplaats een eigen gedeelte hebben om te kunnen sleutelen’’.

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_hotel.jpg

Vandaag staan voor Sjaak de administratieve en de technische keuring op het programma. Op vrijdag moet hij zijn KTM machine inleveren in het parc ferme en op zaterdag gaat dan na een lange voorbereiding de Dakar Rally echt van start.

U kunt de verrichtingen van Sjaak bekijken op www.sjaakmartens.nl of volg hem via facebook op http://www.facebook.com/sjaak.martens.9.