Mirjam Pol terug in de Dakar

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_02-Lima_Mirjam-Pol-Dakar-2013-DakarCom.jpg
Foto: Dakar.com

Mirjam Pol doet als deelneemster ook dit jaar niet mee aan de Dakar, al blijft ze werken aan een terugkeer op de motor.

Toch is de nuchtere Twentse er in de 2013-editie wel bij als assistent teammanager van het Honda HRC Rally Team, met Helder Roriques, Javier Pizzolito en Johnny Campbell als rijders. Tegenover Dakar.com zegt Mirjam nog steeds te gaan voor een Dakar als deelneemster: "Ik werk aan een terugkeer in de Dakar, maar wel onder goede voorwaarden qua voorbereiding en deelname, zodat ik twee keer op rij mee kan doen en in topvorm ben". De komende weken zal "Gesina Pol", de doopnaam waarmee ze officieel door de organisatie aangeduid blijft worden, haar handen vol hebben aan haar taak binnen het nieuwe Honda-fabrieksteam. Daar houdt ze nu toezicht op de keuringen. Pol daarover: "Het is een groot team met veel Japanse technici en monteurs. Omdat ik het keuringstraject ken is het beter als ik erbij ben om ervoor te zorgen dat alles goed gaat en zo snel mogelijk gebeurt".