Team Feryn Dakar Sport vertrokken richting Zuid-Amerika

b_600_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_Pascal_Feryn.jpgDeze ochtend is het team Feryn Dakar Sport van Zaventem vertrokken richting Lima waar het team vanaf 5 januari deelneemt aan de Dakar 2013. Een zestigtal vrienden en familieleden wuifden de Dakaristen uit.

"Het was ongeveer 02.00u in de ochtend toen ik mijn bed opzocht voor een wel heel erg korte nachtrust want om 05.00u was ik al opnieuw wakker en vertrok ik naar de luchthaven", zegt Pascal Feryn. "De eerste vlucht is richting Madrid om van daaruit om 13.15u te vertrekken naar Lima. Het is fantastisch dat er zoveel mensen ons op nieuwjaarsdag kwamen uitwuiven!"

"Het vliegen is er voor mij teveel aan", knipoogt co-rijder Tom De Leeuw. "Ik ben klaar om in actie te komen en op luchthavens moet je zo lang aanschuiven. Iedereen staat hier netjes in teamkledij. De echte start komt nu wel heel erg dichtbij."

"Ik heb ontzettend veel zin om aan dit nieuwe avontuur te beginnen", zegt Anton Van Limpt. "De voorbije week heb ik veel te veel vrije dagen gehad. Ik snak naar actie. Over enkele uren zijn we in Lima en worden we helemaal ondergedompeld in de Dakarsfeer."

Het team is om 13.15u opgestegen in Madrid met als eindbestemming Lima. Er wacht het team een vlucht van 12 uur. Tijdverschil met Lima bedraagt 6 uur.

Het Feryn Dakar Team neemt deel met twee voertuigen. Bij de auto’s vormt Pascal Feryn team met co-rijder Tom De Leeuw. Bij de vrachtwagens zitten Paul Verheyden, Kurt Keysers en Anton Van Limpt samen in de truck. De Dakar start aanstaande zaterdag met een korte klassementsrit op het strand van Lima.