Gordon gelooft niets van Al-Attiyahs lichtgewicht buggy

Robby Gordon and Nasser Al-Attiyah in betere tijdenMet nog vier dagen te gaan tot de start van de Dakar Rally in Lima wordt de wrijving tussen voormalige teamgenoten Robby Gordon en Nasser Al-Attiyah weer overduidelijk. Robby Gordon liet zich in niet mis te verstane woorden uit over het nieuwe project van de voormalige Dakarwinnaar uit Qatar.

Hieronder een aantal quotes van Robby Gordon, die vanwege zijn taalgebruik enigszins vrij vertaald zijn. De strekking van zijn woorden laat echter niets aan duidelijkheid te wensen over.

Robby Gordon:
"Hoe meer ik lees over Nasser, des te duidelijker wordt het dat hij er geen moer van begrijpt. En hoe meer ik lees, hoe harder ik moet lachen. Ik ben nog steeds kwaad op mijzelf dat ik hem in de Hummer heb laten rijden. Hij was het niet waard. Zijn lelijke kleine buggy kan onmogelijk 500 kg lichter zijn dan de Hummer"

"BUGLY heeft zes banden die hetzelfde wegen, maar wielen die zwaarder zijn (340 kg), waarvoor ook weer zwaardere en stevigere draagarmen nodig zijn.
Het heeft dezelfde Chevy-motor met 75 pk minder, maar met hetzelfde gewicht.
Vier extra schokdempers, acht in totaal, die per stuk hetzelfde wegen als die op de Hummer. En die heeft er maar vier.
Hij heeft nog steeds 380+ liter brandstof nodig, ruim 300 kg."

"Zijn versnellingsbak is 11 kg lichter en ook minder stevig, maar de rest van de aandrijving zal hetzelfde zijn.
De body zou lichter kunnen zijn, wat ik betwijfel, maar als hij achterit rijdt lijkt het net de voorkant van een Dodge pickup truck."Buggy van Nasser Al-Attiyah voor Dakar 2013"Het heeft nog steeds alles nodig om het een auto te kunnen laten zijn en te kunnen rijden. De Volkswagen (Race Touareg, red.) was 90 kg lichter dan de Hummer op het einde van de rustdag in 2011. Op een goede dag zouden ze misschien 100 tot 130 kg voordeel kunnen hebben gehad."

"Maar kijk niet raar op als hij (Nasser Al-Attiyah, red.) de special op de openingsdag wint, omdat hij als eerste mag starten. Ik begrijp dat startnummer nog steeds niet, omdat hij vorig jaar gewoon heeft opgegeven."

"Ik noem het dus bullshit dat zijnVery Ugly Little Buggy 500 kg lichter is."

"De Hummer is in de loop van de jaren verder verfijnd en de auto waarmee wij dit jaar de NORRA 1000 (baja-race van 1.600 km, red.) wonnen is dezelfde auto waarmee Nasser vorig jaar Dakar reed. De motor en de aandrijfriemen zijn niet eens vervangen sinds hij ermee opgaf in Dakar. De reden dat de riemen er vanaf kwamen in Dakar waren het aantal minuten op te hoge toeren dat ermee gereden werd."

"Hij is een verschrikkelijke teamgenoot en een afhaker en ik wens hem veel geluk als teameigenaar."