Guerlain Chicherit maakt doorstart met SMG buggy

Nadat hij zijn Mini had gerold op de rustdag van Dakar 2011, verloor Guerlain Chicherit zijn plaats in het X-Raid team. Na een jaar niet geracet te hebben, blies Philippe Gache de carrière van Chicherit nieuw leven in door hem een zitje in een SMG buggy te geven.

b_468_0_16777215_00_images_00-DAKAR_2013_00-vooraf_chicherit_1.jpgTijdens de rustdag van Dakar 2011 waren er diverse aanpassingen doorgevoerd aan de nieuwe Mini, en toen Chicherit een testrit maakte ging de Mini op z’n kant en moest hij de rally verlaten. Hij werd direct uit het X-Raid team gezet. "Als je iets stoms doet, moet je de verantwoordelijkheid op je nemen. Ik kan heel goed begrijpen dat ze me niet langer in het team wilden hebben’’ herinnnert Chicherit zich die vervolgens in een moeilijke periode belandde. ,,Als je in een neerwaartse spiral zit, lijkt het wel of alles misgaat. Maar ik heb me teruggevochten want ik wilde niet zomaar verdwijnen en omdat ik denk dat ik nog steeds een goede rijder ben."

Niet alleen zijn sponsoren bleven hem steunen, ook Philippe Gache gelooft in hem en nam contact op in zijn zoektocht naar een goede eerste rijder voor het team. 

"Toen ik voor X-Raid reed, heb ik het SMG team altijd een beetje onderschat. Maar na de eerste test in Marokko, kon ik het niet geloven", aldus Chicherit die helemaal overtuigd was van de kwaliteiten van de buggy. "Het is een echte offroad auto, heel erg snel in hobbelig terrein. Ik weet nu al zeker dat de auto perfect bij mijn rijstijl past en dat we een mooie show kunnen opvoeren."

Chicherit was 5e in de 2010 Dakar. "Ik weet niet precies waar we staan ten opzichte van de Mini’s en Toyota’s, maar ik denk dat we ze partij kunnen geven. In ieder geval gaan we voor vuurwerk zorgen!"