Team-presentatie Alex van Ginkel druk bezocht

teampresentatie_001.jpg

Met een groot applaus voor Alex begon gisteravond de teampresentatie in het Mussennest, waar de zaal te klein was voor de opkomst van sponsors, vrienden en fans. Het herstel van Alex van Ginkel na de crash in Australië loopt volgens de doktoren goed, zodat een feestelijke presentatie van rijder, motor en team op z'n plaats is.

Na de presentatie van de motor in de bestickering en kleuren van het team wordt de laatste vrije plaats op de motor voor een mooi bedrag geveild, een extra steun in de rug voor het team.

Alex gaat naar Dakar met het team van Memotours, met Cor de Bruin en Kees van Hierden in zijn kielzog. Simon Schimmel was er tijdens de meeste voorbereidende wedstrijden bij en vat de inzet van het team samen: "Wat we met z'n allen bijzonder vinden is de enorme inzet en het doorzettingsvermogen van Alex. Als je ziet wat hij doet en laat om mee te kunnen rijden in de Dakar, dan is het niet moeilijk om een handje uit te steken en hem te helpen om z'n droom te realiseren." 

De KTM 450 Rallymotor is Alex' trots. "Het is een heel andere motor dan ik gewend ben" vertelt hij, "normaal rij ik op een aangepaste enduro, maar deze motor heeft een zwaarder frame, aangepast blok en vering. Het scheelt zomaar 50-60 kilo, zeker als je 'm voltankt." Lachend: "Ik hoop dat de motor het met al deze aanpassingen ook langer volhoudt!"

Samen met Peter van der Sanden blikt Alex terug op het afgelopen seizoen. Alex heeft veel amateurwedstrijden gereden en steeds goed gescoord. Ook in de Australasian Safari reed hij na een paar dagen voorin mee, totdat hij crashte. Peter van der Sanden waarschuwt voor te hoge verwachtingen: "Dakar is de 'hogeschool' van deze sport, en Alex doet nu voor de eerste keer mee. Iedereen is blij als hij bij zijn eerste deelname de finish haalt!"